diumenge, 12 de gener del 2014

L'Òpera dels dilluns

El 2013 s’ha celebrat el bicentenari del naixement de dos dels més grans compositors d’òpera del segle XIX i de tots els temps, Verdi i Wagner. Els darrers mesos s’han representat moltes de les seves òperes i s’han organitzat arreu tota mena de conferències i actes divulgatius de la seva obra.

Avui, per afegir-nos també des del Blog a l’efemèride, us presentem un vídeo “Verdi vs Wagner” molt simpàtic, que en Ramón Gener va difondre a través del seu facebook. Assistireu a l’enfrontament  dels dos compositors, l’obra dels quals sempre ha tingut partidaris aferrissats.
Jo haig de confessar que,  tot i que  reconeixo  la qualitat de l’obra wagneriana i que m’agraden molt alguns dels passatges de les seves òperes, sobretot les obertures, em resulta difícil  escoltar-les senceres. Les trobo llargues, sovint grandiloqüents i amb uns llibrets que em superen. Soc, en canvi, un fervent admirador de Verdi, que, com ja he dit més d’una vegada, és el meu compositor d’òpera favorit.

Aquí teniu el vídeo que us farà somriure una estona mentre escolteu fragments de la música d’aquests dos monstres - ara en diríem cracks - musicals.