Pàgines

dimarts, 2 de juliol del 2013

Un deliri valencià.

El PP del país valencià  va presentar el mes de juny passat a la seva cambra autonòmica una proposició no de llei en la qual sol·licitava instar al Consell a què es dirigeixi a la Reial Acadèmia Espanyola (RAE) perquè en la pròxima edició del diccionari "es reconegui el valencià la seva categoria de llengua o idioma propi dels valencians”... "que parteix, sens dubte, de la més profunda prehistòria, s’escriu ja des del segle VI abans de Crist amb el llenguatge ibèric
L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha hagut de sortir al pas d’aquest immens despropòsit, com veureu en la crònica que avui publica “La Vanguardia” que us adjunto.

Com poden ser un partit polític i els seus responsables tant illetrats, incultes i desvergonyits alhora per defensar sense pudor aquestes teories lingüístiques aberrants, davant de l’evidència absoluta de l’origen llatí de la llengua catalana i la seva variant valenciana? És la mateixa actitud xulesca i prepotent que manifesta el PP en totes les seves actuacions i manifestacions; menteixen fins a límits inversemblants que avergonyirien a qualsevol persona honesta, neguen la realitat més evident que tothom reconeix i a sobre es postulen com a víctimes d’inconfessables conxorxes. Una perfecte combinació de cinisme i hipocresia.
I que encara hi hagi gent que els voti! Quina vergonya!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada