He demanat al bon company i amic Miquel Rabella, gran aficionat des de molt jove a la música pop i rock, que s’uneixi als col·laboradors de PROVA I ERROR i ens prepari una sèrie sobre el principals estils i intèrprets del Rock and roll que tant bé coneix i que també interpreta ell mateix amb la seva guitarra. La primera li varen regalar els seus pares als 12 anys i juntament amb les cançons que escoltava a la radio i les classes de solfeig i guitarra van generar un entusiasme pel rock que de ben segur ens transmetrà amb els seus posts.
En aquestes entregues us parlaré primer dels
clàssics del Rock & Roll que a finals dels anys 40 i duran els 50 del
segle passat varen iniciar aquest gènere de música, aleshores trencadora, i escoltarem
figures com Jerry Lee Lewis,
Bo Diddley, Fats Domino, Buddy Holly, Little Richard, Eddie Cochran, Chuck
Berry i Gene Vincent, entre d’altres.
Poc a poc aniré avançant amb la incorporació
de noves variants o estils del Rock que han anat desenvolupant, des d’aquells
anys fins ara, diferents intèrprets com Elvis Presley, Bill Haley, Karl Perkins, Janis Joplin,The Beatles i Elton John i altres.
Per començar avui us proposo que escolteu dues peces fundacionals:
. En primer lloc, Great Balls Of Fire!7, interpretada per JERRY
LEE LEWIS que canta i toca meravellosament el piano.
. I en segon lloc, Johnny be good, del 1958, interpretada pel gran CHUCK BERRY acompanyat per la seva
màgica guitarra.

Que buenos los dos!!. Maravillosos. La historia de Rock and Roll guarda piezas en la memoria que se resisten a irse porque nuestro inconsciente sabe que no las puede dejar salir, que forman parte de nosotros. Muchas gracias por revivirlas.
ResponElimina