
Ja reintegrat a Barcelona el passat dimecres vaig assistir a l'Ajuntament a una taula rodona de l'escriptor italià Roberto Saviano del qual aquests darrers dies s'ha parlat molt a tots els mitjans de comunicació. Avui mateix El Pais semanal publica una entrevista reportatge molt interessant sobre l'autor de Gomorra.
L'acte va ser realment emotiu. El Saló de Cent estava plè a vessar i varem haver de fer una llarga estona de cua per assegurar-nos una plaça. Molta gent va haver seguir l'acte a través de pantalles de televisió en d'altres sales de l'Ajuntament i tot i això molts no varen puguer entar. En Saviano, que va entrar rodejat de guardes de seguretat, té una aparença fràgil i discreta i s'expressa pausadament amb paraules tranquiles però d'una fermessa i una rotunditat que fan posar els pels de punta. No defuig cap pregunta i respon amb una gran sinceritat donant sempre sense cap reserva tota mena d'explicacions tant sobre la seva vida personal com sobre les activitats, dades i noms de la màfia italiana. El seu discurs resulta especialment interessant per nosaltres quan explica la internacionalització de les màfies i la seva presència a molts paisos i especialment a Espanya i a Catalunya o quan exposa les activitats econòmiques d'aquests grups i el fort potencial que la crisi econòmica actual els ofereix en la seva condició d'inversors financers amb importants recursos disponibles. Tots els assistents varem sortir realment emocionats i amb el cor encongit tant pel dramatisme de la seva situació personal com de la realitat que ens dona a coneixer.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada