dissabte, 3 de març del 2012

Homenatge a Síria

Quan aquests dies m’arriben les notícies des de Síria amb les massacres de les ciutats de Homs  i Alepo quedo esgarrifat i recordo amb emoció el meu viatge a aquell país l’agost del 2003. Va ser una experiència inoblidable tant per la riquesa arquitectònica i cultural del país com per la tranquil·litat i l’amabilitat de la seva gent. Evidentment va ser una visita turística que no fa possible el coneixement real del país però no hi vaig veure cap indici de la conflictivitat i la violència que avui s’hi viuen. Si ens varen explicar que el règim dirigit pel pare de l’actual president havia ja causat milers de morts a Homs per sufocar  un aixecament de la població però semblava un conflicte resolt.

En record del meu viatge i en homenatge a tots aquells que estan patint aquesta dramàtica situació he decidit rescatar algunes imatges del país perquè us feu una idea de com n’era de meravellós.  Aquí ho podeu veure imatges d’Alepo i les seves sínies, de Damasc i la gran mesquita dels Omeya, dels zocos i els hammams, de les ruïnes romanes de Palmira  i Aphamia, i, sobretot, els retrats dels sirians que tan malament ho estan passant.


2 comentaris:

Marga ha dit...

Gracias Josep Mª perque aquestes imatges m´han recordat el meu viatje a Siria no recordo el any: La gran noria, la mesquita dels Oman, Palmira amb la seva sortida de sol entra les ruines...No hi tornarem...

Montse ha dit...

Gràcies per aquestes precioses fotos que mostren aquesta cara del país i la seva gent, els desitgem que ben aviat puguin retrobar la pau.