dijous, 30 d’abril del 2020

Intrigues per a un confinament

Vull recomanar-vos dues pel·lícules que teniu disponibles a la plataforma Netflix, que us proveiran de fortes dosis d'entreteniment i intriga.
Les dues tenen forces coses en comú, però, alhora són prou diferents entre sí com per si em pregunteu: Quina de les dues és més recomanable ?, la resposta hagi de ser: Les dues !. Les dues són molt bones, són molt diferents entre sí, i constitueixen un bon primer i segon plat per a un menú cinematogràfic de confinament  basat en el suspens.


La primera pel·lícula es diu Contratiempo. És espanyola, està dirigida per Oriol Paulo, protagonitzada per Mario Casas, Ana Wagener i Bárbara Lennie,  i és de l'any 2016.
Ens explica la història d'un jove que es desperta en una habitació d'hotel junt al cadàver de la seva amant. Tots els indicis l'apunten com a culpable. Acusat d'assassinat, decideix contractar els serveis de la millor preparadora de testimonis del país, per veure de provar la seva innocència en el judici.



La segona pel·lícula es diu Perdida. És nord-americana, està dirigida per David Fincher, protagonitzada per Ben Affleck i Rosamund Pike,  i és de l'any 2014.
La pel·lícula comença quan  el dia del seu cinquè aniversari de casament, el protagonista, Nick, informa que la seva jove esposa ha desaparegut misteriosament. El que semblava una parella ideal acaba no essent-ho tant, i Nick és acusat de l'assassinat de la seva dona, ja que tots els indicis porten a aquesta conclusió. Però les coses no són tant senzilles com sembla a primera vista ...
Les dues pel·lícules estan ben dirigides i interpretades i estan carregades d'intriga i suspens, amb uns guions complexos i carregats de girs en els que res és el que sembla,  que us amorraran al sofà una bona estona (Contratiempo supera l'hora i mitja i Perdida supera les dues hores) sense fer-se llargues, amb finals sorprenents que, evidentment, no us espatllarem explicant-los.


1 comentari:

Anònim ha dit...

Bon dia Jordi,
Prenc nota del teu suggeriment: "Contratiempo."
Amb "Perdida", que he llegit el llibre i he vist la pel·lícula, passa el de sempre, si ho llegiu mil vegades millor que en imatge. Tots dos estan bé, però una "imatge no val per mil paraules".
Gràcies!