diumenge, 24 de gener del 2021

L'Ària dels dilluns

Aquesta setmana s’ha celebrat a Barcelona la 58ena edició del Concurs de cant Tenor Viñas, un dels més prestigiosos del món en la seva especialitat. S’hi han presentat més de 500 candidats de molts països  i després de tot un seguit de proves eliminatòries s'ha celebrat la fase final  a l’auditori del Conservatori de Barcelona. Aquest passat  divendres va tenir lloc la final entre 18 candidats al Liceu de Barcelona.

Vaig tenir la sort de poder-hi assistir i haig de dir que la qualitat dels participants em va semblar molt alta fins al punt que si hagués format part del jurat, supòsit inversemblant, m’hagués estat molt difícil decidir.

Avui us ofereixo un vídeo amb la intervenció del baríton argentí Germán Enrique Alcántara, que he tingut la sort de trobar, en la que interpreta “Oh, Carlo, ascolta”, una ària de Don Carlo, la mateixa que li vàrem escoltar divendres i que em va agradar especialment, tant per la seva veu magnífica com per la forma d’interpretar-la que em va emocionar. Alcántara va ser guardonat amb el tercer premi del Concurs. Felicitacions a ell i a la resta de guanyadors, especialment a l’espanyola Carmen Artaza, que va guanyar el Primer premi.