dimarts, 26 de març del 2024

Lomo alto, lomo bajo


La setmana passada va tenir lloc la promoció “Passeig de Gràcia, passeig de gourmets”, en la que diversos restaurants de l’entorn d’aquesta avinguda burgesa per excel·lència, es donaven a conèixer formant part d’una ruta de platets, menús gourmet, entrepans d’autor, rebosteria creativa, còctels i altres experiències gastronòmiques. A mi em va cridar l’atenció l’oferta dels entrepans i així vaig descobrir la primera planta del restaurant que avui poso en el punt de mira del meu radar.

 El cert és que el local, tot i ser molt cèntric, mai m’havia motivat a entrar-hi, això que en la meva joventut hi vaig anar sovint, perquè hi havia hagut un dels cinemes més prestigiosos de Barcelona, el CAPSA. Era dels que aleshores en dèiem d’art i assaig, perquè oferien pel·lícules en versió original i sovint amb col·loqui post funció; i encara abans havia estat un teatre, però jo en aquella època era massa jove.

Però anem al que aquí ens interessa i és que em vaig trobar amb una agradable sorpresa, tant gastronòmica com ambiental: El Lomo alto lomo bajo es troba en una sala gran, agradable, on no cal reservar, i on es poden provar una bona selecció d’entrepans de carns de gran qualitat, ja que en el pis de dalt, es troba un dels restaurants de carns madurades de més renom. Pel que he llegit, també val molt la pena anar-hi, però de moment no us en puc parlar en primera persona.

Pel que fa a les especialitats destaca a banda dels “rolls” i els “pepitos”, la seva selecció d’hamburgueses de vaca vella, de bou, de vedella i de porc, en combinació amb pans brètzel, negre i anglès. El procés de cocció és el mateix que se segueix al pis de dalt, on tenen 4 brases per diferents tipus de temperatures. Ja esteu tardant a passar per allà qualsevol dia de dilluns a diumenge entre els 13 i les 23:30!

Carrer Aragó, 283-285
08009 Barcelona
Tel. 93519.30.00
https://lomoalto.barcelona/ca/lomobajo