dimecres, 26 de juny del 2024

Viatges arreu del món I ÍNDIA

VIATGES ARREU DEL MON 

A llarg dels anys he viatjat a molts països i racons llunyans. Han sigut normalment viatges curts - de deu a vint dies - una durada que només em va permetre conèixer molt superficialment els seus paisatges i la seva gent. M’hagués agradat  passar-hi més temps i aprofundir en les seves realitats, sobretot pensant que la bona fotografia requereix poder-se endinsar-se a fons en els temes que es retraten.

Però la veritat és que malgrat les presses i la necessitat d’encaixar l’activitat fotogràfica, de caràcter tan individual, amb l’exigència dels viatges en grup tinc uns bons  àlbums de les imatges captades, algunes de les quals vaig publicar, sobretot els retrats, en un llibre que es va dir Retrats d’arreu.   

Ara, tot ordenant els arxius, he pensat que potser havia arribat el moment de fer una selecció reduïda i anar-les presentant a través del Blog en una nova Secció que es dirà Viatges arreu del mon. Serà una forma de compartir amb els lectors aficionats a la fotografia uns paisatges, uns ambients i una gent que tant em varen agradar.

La selecció no ha estat sempre fàcil perquè un acostuma a enamorar-se de les seves fotografies. Però com que soc molt conscient de la immensa quantitat d’informació i imatges que rebem cada dia no es tractava de fer l’allau encara més gran i he tractat de ser fidel a l’adagi castellà quan diu que “Lo bueno si breve...”

Haig de confessar que el procés localització de les imatges en els dics durs i la posterior revisió i eliminació de la immensa majoria de les imatges ha sigut realment llarg i dur. Sobretot en el cas d’alguns països especialment generosos fotogràficament parlant com Mali o Japó . En aquests casos m’he permès ser una mica més generós en la tria encara que a risc de fatigar al lector.

Les imatges que presentaré no tenen un criteri temàtic i cerresponen a la miaçrada d'un passavolant que es passeja per molt diversos espais i ambients anmb una actitud bàsicament turística.

Una advertència que m’agradaria fer és que aquestes imatges s’haurien de veure en les pantalles d’ordinador o tauleta perquè en les dels mòbils, ja se que avui cada dia més utilitzats per tota mena de funcions, tenen una dimensió clarament insuficient. Si rebeu la Newsletter del Blog pel mòbil en aquest post fotogràfics obriu-los en l’ordinador. Ho agraireu.

Avui començarem amb fotografies de la Índia del 1996 en el que va ser, de fet, el meu viatge iniciàtic. Em vaig incorporar molt a darrera hora, gràcies a la bona amiga Carme Esteve, a un grup d’uns quinze viatgers amb interessos fotogràfics comandat per un fotògraf que coneixia bé el país. Vàrem viatjar duran tres setmanes pel nord i el sud en un recorregut completíssim. L’experiència va ser molt positiva i em va animar a seguir el camí dels grans viatges.

Clickeu a sobre per veure la sèrie