Coincidint amb una nova versió cinematogràfica, s’ha reeditat en castellà -fa uns anys ja s’havia fet en català-, ‘Bon dia, tristesa’ de la Françoise Sagan (Viena i Alfaguara). Sorprén de nou la qualitat immensa assolida per aquesta primera novel·la de qui era una molt jove escriptora amb paral·lel·lismes evidents amb ‘El gran Gatsby’ d’Scott Fitzerald.
Entre els llibres més interessants
dels darrers mesos, cal alegrar-se de l’èxit de lectors que estant tenint ‘La picadura de abeja’ (Anagrama) de
l’irlandès Paul Murray i ‘De quatre grapes’ (Angle i Random
House) de la nord-americana Miranda July.
La primera parla de la crisi d’una família i la segona de la d’una dona de
mitjana edat. Veig que de totes dues obres destaquen les editorials i els
crítics l’humor que contenen. Això és cert, però a mi m’ha semblat més forta la
capacitat de commoure a través dels detalls en l’anàlisi de les exigències del
món actual cap a les persones i les seves relacions familiars i de parella, amb
una qualitat narrativa excel·lent en tots dos casos.
Som molts els seguidors de les
novel·les del gènere negre de l’argentina Claudia
Piñeiro, de qui s’han adaptat al cinema i la televisió moltes obres. Ara,
amb ‘La muerte ajena’ (Alfaguara),
torna a oferir-nos un retrat moral del seu país, amb els diners, la corrupció i
l’explotació sexual com a temes més rellevants.
Finalment, cal agrair als llibreters catalans que aquest
any hagin atorgat el seu premi a la mataronina Montse Albets per ‘Només
terra, només pluja, només fam’
(Periscopi i Hoja de lata), una dura història de dol per la mort del fill que
porta una dona a fugir cap al món rural.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada