dimecres, 22 de març del 2023

Viduca


El meu darrer descobriment és un bar-restaurant prop de l’estació de Sants, obert a finals dels anys 80 per una família procedent de Galícia. El pare, en Secun Vidueira i la mare, n’Encarna Carriba, van utilitzar les primeres síl·labes dels seus cognoms per posar-li nom: Viduca.

Actualment, els seus dos fills, en Secun als fogons i en Joan a la sala, continuen atenent a la gent del barri, als passavolants i a alguns “connaisseurs”, els comentaris dels quals són els que jo segueixo per fer les meves pròpies troballes. I aquesta sens dubte, n’és una.

Pel que sembla fan un dels millors “Pop a feira” i els segons “callos” de la ciutat (els primers eren els de l’Encarna, e.p.d.), però no és un restaurant de cuina gallega sinó més aviat de temporada i el cert és que, mengeu el que mengeu, gaudireu d’un producte de qualitat tractat “amb amor” i molt bon saber fer. El tracte d’en Joan és exquisit, els seus comentaris dels plats també i la modèstia del lloc encara ressalta més la qualitat de la seva cuina.

Hi podeu fer un esmorzar de forquilla i un bon dinar. A la nit i els dissabtes tanquen, i els diumenges es lleven una mica més tard. No us oblideu de reservar, hi ha poques taules i aviat s’omple, jo no ho vaig aconseguir fins el meu tercer intent.


1 comentari:

Climent Vilella ha dit...

Avui El Nacional recomana el Per Feina
https://www.elnacional.cat/ca/gourmeteria/opinio-critiques/per-feina-menu-estrella-michelin-barcelona-asequible_994923_102.html