dimarts, 9 de juliol del 2024

Gràcies al Celler de l’àspic i a la Llar del pagès


Fa prop de deu anys, en concret l’1 d’octubre de 2014, vaig escriure en un mateix post una ressenya sobre dos restaurants, un a cada punta del Principat: Capmany i Falset respectivament. Tots dos tenien un xef que portava per nom Toni, Sabas el de Capmany, Bru, el de Falset. Llavors no sabia que tots dos eren nascuts al mateix any i que tots dos haurien de tancar el seu restaurant quan es jubilessin, just enguany.

Estic parlant de la Llar del pagès i del Celler de l’àspic, ambdós em queden ben lluny de casa, però a ambdós he tingut la sort de poder-hi menjar en diverses ocasions. Vull retre aquí un homenatge a aquests dos homes i a aquests dos restaurants d’alta qualitat. Dos cuiners honestos, treballadors, amants de la feina ben feta, que estimen el país i el producte que ofereix. Podeu rellegir la meva ressenya de llavors aquí: https://josepmcp.blogspot.com/2014/10/de-cap-cap-del-principat.html

Vaig tenir el goig de poder acomiadar-me el cap de setmana passat d’en Toni Sabas. Aquest cap de setmana sé que fa el comiat definitiu amb la presència del seu mestre, en J.L. Neichel, Des que va anunciar que es jubilava clients i amics hem anat passant a dir-li adeu i gràcies. No he pogut anar al veure en Toni Bru, de fet he tingut més tirada cap al nord que cap el sud, però la meva amiga tarragonina que me’l va descobrir, d’alguna manera, m’hi ha fet estar en contacte, encara que jo hi anés menys sovint.

Llarga vida a les persones que com ells ens fan gaudir del plaer de la bona cuina i del que representa compartir-la amb aquells que estimem i es fan estimar, els xefs inclosos.

               Toni Sabas                               Toni Bru