dimecres, 23 de novembre del 2011

“Nader y Simin, una separación”


El meu amic, en Carles C. ens va recomanar que anéssim a veure “Nader y Simin, una separación”, una pel·lícula iraniana  del director  Asghar Farhadi . Li varem fer cas i ara faig extensiva  als lectors del Blog la seva recomanació.
El film, que acaba de guanyar l’Os d’Or al Festival de Berlí, ens explica la història de la conflictiva separació d’un jove matrimoni de classe mitja a Teheran  a partir de la qual ens introdueix  en la les formes de vida de la societat iraniana , els processos judicials, la importància de la religió, etc. Però el plantejament  i  l’anàlisi dels personatges,  molt ben situats en el seu context, té la virtut de transcendir  una visió localista  i es fa realment universal.

D’altra banda aquesta pel·lícula confirma la  gran capacitat dels directors iranians per filmar pel·lícules amb molts pocs recursos i convertir-les en obres de gran qualitat.

2 comentaris:

Angels ha dit...

L'hem vista. Impressionant, impressionats... alguns silencis al sortir de la sala abans de comentar la pel·lícula i, a mesura que ho feiem, comentar-la vull dir, hi tornava a haver algun silenci reflexiu, en el meu cas, fins i tot una mica doloròs.
Comparteixo que és una gran pel·lícula.

Clara ha dit...

L'he vista aquesta tarda. Encara estic trasbalsada i confosa. Ja em va passar amb "A propósito de Elly". Em costa d'entendre els termes en què es plantegen i (mal)resolen els conflictes... Grans pelis!!!!