divendres, 23 de desembre del 2011

Viajen y lean



La meva amiga Alba, que està a Madrid uns dies, s’ha fixat en les frases literàries que es poden llegir al paviment del carrer Huertas. Frases d’obres de Cervantes, Larra, Góngora, etc. Té raó, Madrid és una ciutat amb molta tradició literària. I la cuida!

A mi m’agrada especialment la iniciativa de “Libros a la calle”. Des de fa 15 anys, les finestres dels autobusos i dels vagons de metro s’omplen de fragments de novel·les i poemes amb l’ànim de convidar els passatgers a la lectura. Aquestes últimes setmanes, durant els trajectes, m’he entretingut llegint les traduccions castellanes de les desventures de la Colometa de Mercè Rodoreda o dels poemes de Gabriel Ferrater.

Però a aquesta campanya de difusió dec, sobretot, un descobriment literari molt especial: Primera memoria, d’Ana María Matute. Si no hagués llegit les primeres línies del llibre en un dels cartells de la campanya, potser mai no hauria arribat a un dels primers treballs de l’escriptora barcelonina, i ara no el compartiria amb els meus companys del club de lectura i amb vosaltres. La roda continua.  Trobareu la llista completa de llibres d’aquest any i dels anteriors a: www.librosalacalle.com. Potser són bones pistes que poden ajudar als reis despistats.

Clara


2 comentaris:

Josep M.Cortina ha dit...

Jo també m'he fixat moltes vegades en les inscripcions que hi ha al terra de la calle Huertas. Són mgnífique. No coneixia en canvi la iniciativa del transport públic de la ciutat. Aquest Gallardon...

Anònim ha dit...

Madrid...Madrid... T'he agrada molt Madrid...

BONES FESTES !
EL MEU MILLOR DESIG PER EL NOU ANY 2012

Joana