dimarts, 3 de gener del 2012

El Palau Güell

Un d’aquests dies de Nadal vaig fer de turista a Barcelona i vaig visitar el Palau Güell, al carrer Nou de la Rambla. Només havia estat una vegada al terrat de l’edifici, quan l'any 1997 vaig fer la sèrie “Els terrats de ciutat vella”, però mai havia entrat a l’interior.
Construït entre el 1886 i el 1890 va ser un dels primers encàrrecs de la família Güell al genial arquitecte a qui la ciutat de Barcelona dèu tant. Després d’utilitzacions diverses i davant  d’una oferta de compra d’un milionari americà  el palau va ser adquirit  per la Diputació de Barcelona el 1944 i ha sigut objecte de diferents restauracions; la darrera, realitzada entre el 2002 i el 2011, va ser inaugurada l’abril de l’any passat. El resultat és magnífic i és una visita que encara molts barcelonins tenen pendent.
La visita dura aproximadament  tres quarts d’hora, costa 10 € i l’entrada inclou una àudio guia que permet conèixer tots els detalls de l’edifici i la seva història.
Podeu veure també algunes fotos que vaig fer amb el mòbil el dia de la visita.


3 comentaris:

Clara ha dit...

Confirmo que val la pena!!

salvador ha dit...

Fa uns mesos vaig visitar el Palau amb els Amics del MNAC en una visita guiada i corroboro que val molt la pena la visita, sobre tot si t'expliquen les particularitats de la construcció.
Varem tenir la sort de que una vegada a la capella, van interpretar una peça al orgue i varem poder apreciar la sonoritat del espai central

montse colom ha dit...

Gràcies per la informació tan ben il.lustrada. N'he pres bona nota. Montse