divendres, 12 d’octubre del 2012

"Jo no sé què té..."



 Ja que aquest curs el Josep Maria ha creat la secció dedicada a la Nova Cançó, permeteu-me que jo arrenqui la segona temporada d’‘Al cap del carrer’ parlant-vos també d’un cantautor, però de la meva generació en aquest cas.

Sanjosex (Carles Sanjosé) no és un descobriment recent, però sí un músic que us animo a escoltar. Potser és perquè compartim un mateix record nostàlgic i feliç de moments viscuts a l’entorn del Baix Empordà, ell com a bisbalenc, jo com a fill adoptiu de Madremanya. Potser és per l’encant de les seves composicions amb la guitarra, potenciades amb la intensitat de la formació ‘elèctrica’ que l’acompanya. “Jo no sé què té, però m’impressiona”, tal com diu el músic a ‘Baix Ter Montgrí’.

Em sembla que la cançó ‘Corriol’ (la del videoclip) exemplifica perfectament aquests dos trets que us acabo d’explicar per definir el seu encant. I si no és del vostre gust, no patiu. N’hi ha de més animades, de més reposades, de menys nostàlgiques i més ‘gamberres’!. ‘

Sanjosex publica la setmana que ve un disc gravat en directe a la sala Luz de Gas, on va fer tres concerts per tancar la gira de l’àlbum ‘Al marge d’un camí’. Així que vosaltres trieu si l’escolteu en versió concert o l’original, d’estudi. En tot cas no us el perdeu, és una perla!