1-El jurat valora que l’ACN és “l’agència de referència
en la provisió de continguts als mitjans catalans”, que “presta un servei
essencial per afavorir la qualitat dels continguts” i que “garanteix la
visibilitat de tot el territori des d’un punt de vista informatiu”.
2-Des del 2011 el pressupost de l’ACN s’ha reduït
anualment (el 2013 un 25%!). L’aportació del Govern a l’agència és irrisòria al costat de la majoria
d’ens públics i ínfima si es compara als altres mitjans públics (225 milions TV3 i
Catalunya ràdio aquest 2013 / 1,8 milions l’ACN). En aquest temps, la plantilla
ha passat de 90 treballadors a 58. Des d’abans de l’estiu s'ha
prescindit del documentalista, l’editor de fotografia, els comercials i
properament es quedarà sense editor de vídeo (l'agència és multiformat).
3- L’ACN és una empresa pública. El seu president és el
secretari de comunicació del Govern. El jurat del Premi Nacional de Comunicació
l’escull el Govern. El secretari del jurat és el secretari de comunicació del
Govern.
Resumint: El Govern que ha encongit fins al límit de la
seva viabilitat l’Agència Catalana de Notícies, ara la premia per ser una “referència”,
“essencial” i “garantia informativa”.
Com ho veieu?
1 comentari:
What else?!
Publica un comentari a l'entrada