dimecres, 18 de juny del 2014

"El Cambados" a Mataró

El Cambados és una taverna de platja ubicada a Mataró. Es distingeix d’altres locals semblants de la zona del Maresme per estar ubicat en una de les cases de pescadors que hi ha a la banda de mar, és a dir, que la carretera i la via del tren, queden al darrera: entre les taules i l’aigua només hi ha uns arbres centenaris i la sorra. És un lloc d’allò més agradable, sobretot si es va amb canalla.
Pel què fa a la cuina, té un aire gallec i mariner, tal com ho indica el seu nom. Fa anys servien un arròs negre impressionant, però jo diria que en els darrers temps ha perdut qualitat i ara destaca més la fideuà. Però el meu menú preferit es composa d’unes excel·lents patates braves, uns seitons frescos fregidets  prèviament macerats amb vinagre, molts suaus i gustosos, i unes gambes (que pel preu estan molt ben descongelades) de les de llepar-t’hi els dits. Per postres “tarta de Santiago” amb el seus vinet dolç “meus amores” o un flam d’ou casolà amb caramel de sucre de canya. Vaig deixa de demanar el “vino turbio” després d’un viatge a Galícia on em van explicar que allà no en prenen, és la pitjor premsada, però l’envien a Catalunya perquè “Alí gústalles moito”, em van dir.
És una opció d’una bona relació qualitat preu, tant - i sobretot - per l’espai, com per la qualitat de la cuina. Aquesta es veu avalada per la sobrada clientela que omple la terrassa del local (a dins és una mica fosc) durant tot l’any, però, és clar, sobretot quan arriba el bon temps. Us recomano reservar, tot i que en temporada alta només es pot fer per al primer servei, abans de les 14 hores i els caps de setmana tenir una mica de paciència a l’hora punta del servei.


Passeig de Callao, 14
08301 Mataró  tel. 937 908 117