divendres, 30 de gener del 2015

Hasta la vista, Sole!

Quina pena, la mort de l’Amparo Baró! No sabia que estava malalta així que he rebut la notícia una mica com la d’una mort sobtada. Però de seguida m’ha vingut al cap un nom que m’ha fet somriure. El nom de la Sole; la Sole de ‘7 vidas’.
Per mi, la Sole no és només el personatge que va interpretar l’Amparo Baró sinó, una mica, el seu alter ego. Per ser honestos, crec que no em toca a mi fer un repàs de la seva dilatada trajectòria com a actriu perquè, potser per generació, no l’he viscut prou, i hauria de recórrer –com ja he fet- a la wikipèdia ( o a El País).

En canvi, aquell mític paper en aquella gran sit com no només el recordo sinó que, com deia, gairebé l’identifico amb la seva persona. És així, Amparo! I si no m’equivoco, la Sole solia fer unes arengues filocomunistes bastant autoparòdiques. Algú més se’n recorda?
Doncs res, que se’ns en ha anat la Sole, l’Amparo, per sorpresa d'alguns i gran pena de tots. Però sempre podrem recuperar algun fragment del seu pas per ‘7 vidas’, que ens va fer riure tants diumenges, i recordar-la sempre així. Hasta la vista, Sole!
...y para muestra, un botón.

Clickeu sobre la foto i s'obrirà el vídeo


1 comentari:

carme ha dit...

Si, Pau, fantàstica i oportú record.
Jo la recordo de fa mooolts més anys, al Teatre Calderon, fent "El cor és un caçador solitari".

Tot un caràcter, si senyor!!