dimecres, 24 de juny del 2020

“El enigma de la habitación 622”


Res més lluny de la meva intenció que fer-li la competència al nostre crític literari que cada més ens fa unes recomanacions molt encertades. Però és que cabo de llegir un best seller policíac que m’ha atrapat d’una forma tan especial que m’atreveixo a recomanar-lo.
Es tracta del recentíssim “El enigma de la habitación 622” de Joël Dicker  editat per anagrama.  Dicker és un jove escriptor suís que va tenir un èxit espectacular amb la seva primera novel·la, “La verdad sobre el caso de Harry  Quebert”. Des de llavors els seus llibres han tingut un gran reconeixement per part el públic.

A mí, que m’agraden els llibres curts, aquest enigma, que té 600 pàgines me l’he empassat en cinc dies. Literalment l’he devorat. Per què? em preguntava quan en qualsevol moment que tenia em posava a llegir-lo. Doncs crec que el secret és que té una trama tremendament imaginativa i, malgrat la seva complexitat, no massa difícil de seguir. Encara que els fets que es descriuen varen durar nomes uns pocs dies la narració va endavant i enrere constantment, està molt ben construïda i l’interès no decreix fins al final. Els personatge , encara que en alguns moment puguin resultar una mica inversemblants, estan molt ben dibuixats.
D’altra banda l’estil narratiu és precís i senzill i a més la traducció és francament molt bona, cosa que sempre és d’agrair.
Resumint, encara que tingui un punt de best-seller és un llibre molt recomanable per passar unes bones estones d’intriga.