dimarts, 29 de juny del 2021

Dedicatòria (per a Xavier Folch, in memoriam)


Jugar a bàsquet era un dels més grans plaers, de petit, al Liceu Francès de Barcelona. De més gran es jugava a l’equip dels grans: l’Hispano Francés. Allà vaig coincidir amb un jugador flegmàtic i enginyós, una mica més gran. Era en Xavier Folch. Es va establir una mútua simpatia.

L’any 1969 em vaig instal·lar a Itàlia, concretament a Roma, on he treballat a la Universitat gairebé 40 anys. Sempre he mantingut una relació amb Xavier Folch, tot visitant-lo a Barcelona o acollint-lo a la Ciutat Eterna  (la foto és de la visita a Ostia, amb uns amics amb motiu de l’exposició sobre Antoni Tàpies: "Tríptic”, organitzada per l’Associació “Catalans a Roma”, anys noranta.)


J.Vilafranca, V.Gómez, A.Tàpies,T.Barba, R.Petit, F.Miralles X.Folch,

En Xavier ha estat el meu primer editor de poesia- també de novel·la i assaig- i sempre recordaré la seva delicadesa en dir-me que Selva Endins (el meu primer poemari) era un llibre que li agradava i que el publicaria, amb contracte i anticip! Corria l’any 1993. L’any 2005 vaig publicar, dins Or Verd, un sonet dedicat a Xavier Folch, anomenat “Dedicatòria”, escrit entre 1993-1995 i que és aquest mecanografiat.

Cura ut valeas!!!!