divendres, 10 de maig del 2024

El buit i el ple: "Espais humans- Espais urbans"

Ara ja fa anys vaig fer un projecte fotogràfic singular. Es va tractar de fotografiar diferents espais públics en dues situacions: ocupats per gent o totalment buits. Una manera de confrontar aquestes dues situacions oposades. El buit i el ple, el soroll i el silenci que em provocaven dues sensacions tan diferents...

Calia triar els espais i fotografiar-los en moments i dies totalment diferents amb els mateixos enquadraments i en condicions de llum relativament semblants per fer comparables les dues imatges. Ah, i en aquells moments sense cap mena de recurs al photoshop ni per descomptat a la IA de la que que llavors encara no se'n parlava. Va caldre matinar molt o trobar diades en que els espais no estiguessin concorreguts: quines matinades vaig haver de fer!

Va ser una sèrie molt entretinguda i vaig quedar força content dels resultats aconseguits. En vaig fer un video ESPAIS HUMANS- ESPAIS URBANS que projecta successivament una tria dels espais.

Aquí el teniu



3 comentaris:

Climent Vilella ha dit...

Excel.lent exercici de paciència

Juan González ha dit...

Molt bona serie. una vegada mes ho has aconseguit. Est un artista.

Josep Aymerich ha dit...

Molt interessant i curiós.
A la primera part, quan les persones "desapareixen" a la segona fotografia, és quan hi trobo l'efecte més impactant. Al mateix temps tens una sensació de buidor i d'ordre. Apareixen totes les línies dels edificis i altres elements urbans. Els sers humans creem vida, i "caos"..!
Felicitats per la idea..!