dimecres, 19 de febrer del 2025

Gran Bar Étoile


A Sant Gervasi, tocant a Mandri i a la ronda del Mig de Barcelona hi trobareu el Gran Bar Étoile; no vaig preguntar de què li venia el nom, potser va ser perquè el 1979, quan va obrir, encara sobrevivia una Barcelona francòfona, que ja no és el cas.

Es tracta d'un bar d'aforament interior petit, però amb dues terrasses generoses, una al sol de l'hivern al parc Ferran Casablanques, on mira una de les seves portes i fins i tot una barra de carrer; i l'altre a l'ombra de l'estiu a la cantonada de Cerignola.

Està obert durant tot el dia i tota la setmana, pel que podeu fer-hi des d'un esmorzar de forquilla, passant per un vermut (casolà), un dinar amb platets de cullera, o un sopar lleuger a qualsevol hora.

La seva cuina és minúscula, però hi fan meravelles, el producte a l'alçada de la zona i l'atenció informal però propera. Al matí les truites (una de les seves especialitats), els entrepans cruixents o unes mandonguilles Strogonoff; per un àpat més consistent el biquini tofonat, l'steak tàrtar tallat a ganivet, el trinxat amb cansalada Maldonado a baixa temperatura, el caneló de brandada o el ceviche peruà amb mango, tots ells els trobareu espectaculars. Per cert, el vi de la casa, un Montsant molt digne, a 3,5€ una bona copa i també tiren molt bé les canyes de cervesa.

En definitiva, que s'ha guanyat l'adjectiu de gran, sobradament. Reserveu.

https://www.granbaretoile.com/
(+34) 932 118 338
Torras i Pujalt 28
08022 Barcelona