dilluns, 25 d’octubre del 2010

L'òpera dels dilluns


El dimecres passat la bona amiga M. Jesús em va invitar a la representació de Rigoletto al teatre de La Farandula de Sabadell amb la que s’inaugurava la temporada d’òpera que organitzen els “Amics de l’òpera de Sabadell”. Com que Verdi és un dels meus compositors favorits i el Rigoletto una de les seves òperes que més m’agrada m’ho vaig passar molt bé. Els cantants i l’orquestra van estar força encertats i la vetllada va ser molt agradable.

Per recordar-la he triat avui un magnífic duet, "Piangi fanciulla", que canten pare i filla, és a dir Rigoletto i Gilda, en el moment en que aquesta darrera acaba de confessar-li que el Duc de Mantua l’ha seduït. És un passatge ple de tendresa i emoció amb el que s’expressa un amor paterno filial. L’escoltarem per dos grans veus, el baríton Fisher Dieskau i la soprano Renata Scotto, que ja han cantat al blog. Avui, però, en fer-ho com a parella trobo que multipliquen les seves qualitats individuals.



1 comentari:

montse colom ha dit...

Tinc un amic, crec que bastant entés en òpera, al qual Verdi no li agrada i em costa d'entendre. A mi em passa com a tu Verdi m'emociona i aquest duet no ha estat menys.
Montse