diumenge, 16 d’octubre del 2011

L'òpera dels dilluns

Avui us proposo una nova experiència. Escoltarem la cèlebre barcarola de “ Els contes de Hoffman“ d’Offenbach cantada a dues veus per una soprano i una mezzo.  
Però la particularitat és que en podreu veureu dues versions magistrals corresponents a dues generacions de cantants. La primera serà la interpretada per Marilin Horne i Montserrat Caballé a Munich el 1990. I la segona per Anna Netrebko i Elina Garanca el 2008. No us queixareu, que he triat quatre cantants extraordinàries!
Les dues versions són sensacionals i podreu decidir quina us agrada més. L’elecció, però, no és gens fàcil.  Sense que es tracti d’una enquesta els que vulgueu podeu fer la vostra valoració escrivint un comentari.

Montserrat Caballé- Marilin Horne


Anna Netrebko- Elina Garanca

4 comentaris:

Plataforma La Rotonda ha dit...

Ay, m'agrada molt aquesta peça però jo em decanto per les senyores. Com es pot ser tan enorme, en tots els sentits?

jordi ha dit...

En quedo amb la veterania tot i l´extraordinaria interpretació de les Netrebko-Garanca. Dos plaers.
Jordi Heredia

salvador ha dit...

Pot ser es una qüestió de so, però m'ha semblat la versió de la Netrebko, mes clara i nítida.
Es clar que això no es en demèrit de la Caballé que clarament es veu molt mes Diva.

Joan Astor Vignau ha dit...

Efectivament, ambdues versions són magistrals i, per tant, l’elecció no és fàcil. Després d’escoltar-les diverses vegades, el meu vot és per a una tercera, encara que hipotètica, versió: la soprano Montserrat Caballé i la mezzosoprano Elīna Garanča. T’imagines el resultat?