diumenge, 17 de juny del 2012

L'òpera dels dilluns



Aquests dies, com ja vaig dir, estic fent un tram del camí de Sant Jaume. Encara que jo faci el recorregut amb un esperit essencialment esportiu s’adiu que l’òpera d’aquest dilluns tingui alguna cosa a veure amb el peregrinatge. Per això he triat precisament “El cor dels peregrins” de l’òpera “Tänhausser” de Richard Wagner, que, com haureu apreciat els seguidors de l’òpera dels dilluns, no és pas dels compositors que hi apareixen amb freqüència. Haig de confessar que no soc gaire wagnerià encara que reconec que les seves obres contenen fragments musicals extraordinaris.

Doncs bé, aquesta música sona quan els peregrins, als que s’afegirà el cavaller Tanhausser, marxen per veure al Papa a Roma, a on, com es diu, “porten tots els camins”. Els meus em porten ara cap a Santiago però mentrestant escolto també aquests meravellosos cors wagnerians. Ah, i no patiu pas, que no fem ni molt menys aquesta fila!