100 anys, 100! Aquesta és la
llarga vida de l’Institut del Teatre i per això ho volen celebrar amb diverses
activitats i espectacles durant aquest 2013 (podeu consultar el programa aquí).
Tot va començar a la llavors “Escola
Catalana d’Art Dramàtic” creada per Adrià Gual. Des de llavors, i malgrat les
dificultats, s’han format moltes generacions d’actors, actrius, ballarins,
escenògrafs, dramaturgs, directors, etc. amb un plantejament caracteritzat per
la integració de les diferents disciplines escèniques i la combinació de teoria
i pràctica. Ara mateix té uns 800 alumnes matriculats i els seus estudis tenen
categoria universitària.
Parlem molt de canteres
esportives com la Masia del Barça. I en canvi no solem tenir present que hi ha
institucions concretes, com l’Institut del Teatre, sense les quals molt
probablement la força del teatre a Catalunya no hauria estat la que és ni de
llarg. Perquè de fer teatre, de ser artista de l’escena, també se n’ha d’aprendre!
En aquest vídeo podreu veure una petita mostra de les moltes cares conegudes
que són ex-alumnes de l’Institut. Us sorprendrà!
Per molts anys!
Clara

2 comentaris:
Un vídeo molt interessant, sobretot per mitòmens...
Me ha gusto mucho este video. Silvio
Publica un comentari a l'entrada