diumenge, 10 de febrer del 2013

L'Òpera dels dilluns

L’altre dia vaig reveure una gravació d’un DVD de “Die Fledermaus”- El ratpenat -  l’opereta de Strauss i vaig tornar a quedar literalment fascinat per la direcció que en feia el gran director alemany  Carlos Kleiber. De sempre ha estat el meu director preferit. Per la seva elegància i la forma vibrant i molt personal de dirigir.
Kleiber era fill d’un altre gran director l’austriac Erich Kleiber que va emigrar a Argentina l’any 40 fugint del règim nazi. D’entrada va fer el possible perquè el seu fill no seguís la carrera musical fins que va adonar-se del seu talent i vocació. Carlos va deixar els seus estudis de química i va poder iniciar una carrera com a director. Es diu que era molt excèntric i va dirigir i gravar molt poc. Però les gravacions que ens jan quedat són una veritable meravella. Dirigeix i es mou amb una elegància extrema; d’ell es va dir  que tenia la millor ma esquerra, en sentit no figurat, de tot el circuit musical. Ja fa més d’un any va aparèixer al Blog però la seva interpretació es mereix un bis; ho podreu comprovar veient com dirigeix l’obertura de Fledermaus, aquest cop  amb l’orquestra de l’òpera de Baviera amb la que va treballar molt sovint.