Molt recentment, sota la direcció de Riccardo Muti a la Scala, el cor va ser novament protagonista d’un esdeveniment carregat de significació política. Presidia l’acte el llavors encara President Silvio Berlusconi i davant dels aplaudiments del públic a la interpretació del cor Muti va fer una defensa de la cultura italiana i va dir que, com deia la lletra de la cançó, si no es feia alguna cosa la seva pàtria estaria ben aviat “si bella e perduta”. I va decidir interpretar un bis de la peça.
Aquest cor ja ha estat present al Blog en d’altres ocasions per
la seva bellesa però ahir, escoltant les veus del cor i les expressions dels
cantants, em va venir al cap que avui
també podia evocar el sentiment de tristesa, desconcert i perplexitat de la
ciutadania que assisteix a l’inacabable devessall de casos de corrupció econòmica
i política que semblen no tenir límit. I per això avui el tornarem a escoltar en la magistral
versió del MET de Nova York enregistrada el 2002 que ja ha tingut més de tres
milions i mig de descàrregues al youtube!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada