divendres, 8 de març del 2013

Sugar Man

No us deixeu perdre el documental ‘Searching for Sugar Man’, sigui al cinema, en DVD o a Internet. Acaba de guanyar l’Òscar en la seva categoria, i no és que això sigui garantia de res, però potser us interessa saber-ho. 

No us perdeu amb prejudicis del tipus “no m’agraden els documentals” / “no m’agrada la música”. És igual, la història és tant inversemblant que podria ser ficció, i tampoc es tracta de cap disgregació sobre una llegenda del rock.

Cinc cèntims: un músic de Detroit, Sixto Rodríguez, publica dos àlbums als Estats Units considerats excelsos per la crítica, però no en ven més d’una desena. Deixa la música i segueix treballant a la indústria de l’automòbil. Un disc arriba per atzar a Sud Àfrica, i s’estén com la pólvora. Ven mig milió de discos, més que Jimmy Hendrix. Allà es converteix en un mite. Ell no ho sap (...).
 
No segueixo, que no us vull espatllar el final. Durant el documental es van reproduint les seves cançons, que són una passada. Un Bob Dylan a l’ombra. I la gran pregunta, perquè?

Pau




1 comentari:

carme ha dit...

Ahir la vam veure. Aquí també corre com la pòlvora l'èxit de la peli. El cinema a tope i la gent aplaudint! Gràcies per la recomanació! Segueixen, però, molts interrogants....