dissabte, 9 de novembre del 2013

Naufragi a la costa de Ghana

Amb motiu del viatge a la costa de l’Or de Ghana el darrer més d’Abril vaig tenir l’oportunitat de captar unes imatges fotogràfiques molt potents.
Estàvem visitant una de les fortaleses arran de mar on els colonitzadors anglesos i holandesos empresonaven els esclaus africans fins el moment del seu embarcament amb destí a Amèrica. D’aquest forts s’estima que varen arribar a sortir més de set milions d’esclaus.

Quan sortia del fort per l’anomenada “Porta de no retorn”, per on marxaven els esclaus cap als vaixells, i m’acostava a la muralla que dona a la platgeta, ocupada avui per les embarcacions de pescadors, vaig presenciar un espectacle d’excepció.
Una barca s’acostava a la costa i la vaig fotografiar. De sobte una forta onada la va fer bolcar i va començar l’episodi del naufragi i el salvament a càrrec de gran quantitat d’homes que es varen llençar al mar i aconseguiren estirar-la amb cordes i fer-la arribar a port.
Com és natural vaig continuar disparant i la seqüència de fotografies que vaig fer es presenta aquí en forma de  “slideshow” amb acompanyament de música. És un petit reportatge amb molt de dramatisme que trobo que resulta impressionant.

 
 

5 comentaris:

Manel ha dit...

Extraordinari reportatge !!!

Maite ha dit...

que impresionant!!!

Hermínia Pujol ha dit...

Caram! Ha estat ben interessant, com és que has tardat en publicar-lo!

Anònim ha dit...

Formidable reportatge, Josep Maria. És bo comprovar que encara hi ha llocs on la solidaritat segueix sent un valor natural o corrent. Més o menys, igual que aquí si t’estiressin la cartera a la plaça Catalunya, oi????.

Joan ha dit...

Espectacular! Una autèntica sensació de poble que lluita per sobreviure, amb una naturalitat que ja desconeixem.