Aquesta pel·lícula del
director francès François Ozon, és
un remake de The Broken Lullaby, que Ernst Lubitsch va dirigir l'any 1932.La pel·lícula explica la
història d'un soldat francès que viatja a un poble alemany pocs dies després de
l'armistici que va posar fi a la primera guerra mundial. Allà deixa flors sobre
la tomba d'un soldat alemany i coincideix amb la seva promesa, qui, com tota la
família, està consternada per la seva mort.
Rodada en blanc i negre,
tot i que amb algunes escenes en color que volen remarcar situacions especials a l'espectador, Frantz ens vol posar en contacte amb el fet de
la violència, la guerra i les seves
seqüeles, cosa possiblement interessant en un moment en què els medis de
comunicació, especialment els telenotícies, ens la visualitzen diàriament sense donar-nos
temps a pair-ne les conseqüències.
Agermanats en l'alegria
del final de la guerra i la tristesa pel record dels que hi han caigut, però
sense deixar enrere les pulsions que hi van portar, els antics contendents -
francesos i alemanys, guanyadors i perdedors -
no poden deixar de veure - malgrat la pau recentment signada - un enemic
en l'altre bàndol. Tot és encara massa recent. El dolor lluita contra la
reflexió que convida a encetar noves visions i nous horitzons.
La història central entre
dues persones joves - molt bona la interpretació de Paula Beer, reconeguda amb un premi a Venècia - serveix de marc per
passejar-nos per un espai devastat i un temps d'emocions difícils en el que el
cinema - una vegada més - llença una invitació a la vida i la pau.
Pel·lícula bonica,
emotiva i ben feta. Recrea amb saviesa i sensibilitat uns temps ja passats en els que els
confessors actuaven de psicoanalistes i consellers i els homes es trobaven a la
barra del bar o compartint seient en
taules rodones. En Frantz teniu una bona oportunitat de
retrobar-vos amb el cinema si és que amb motiu de les festes nadalenques hi heu
desconnectat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada