Vaig anar a
veure-la al cinema Verdi la tarda d'un dia laborable i vaig trobar-me amb la
sorpresa que el cinema estava inusualment ple, amb una cua llarga per entrar. I
és que tan sols 2 cinemes a Barcelona (Verdi i Verdi Park) i uns pocs més en
tota Espanya projectaven la pel·lícula, malgrat que es tractava de la
guanyadora del Lleó d'Or del prestigiós festival de cinema de Venècia.
Aquesta situació
és deguda a que la pel·lícula ha estat produïda per Netflix, i les condicions
de distribució que Netflix imposa han provocat aquesta situació.
Us recomano que
malgrat les dificultats que us pugui suposar desplaçar-vos a aquests cinemes,
fins i tot encara que disposeu de Netflix a casa, aneu a veure Roma en pantalla
gran.
Es tracta d'una
obra mestra del seu director, el mexicà Alfonso Cuarón, que construeix aquesta
pel·lícula de forma molt viva i emotiva a partir dels seus records d'infància,
ja que ell va nèixer el 1961, i situa la pel·lícula a incís de la dècada dels
70.
La pel·lícula ens
transporta de forma molt realista al Mèxic de la infància de Cuarón, i ens
permet endinsar-nos en l'interior d'una família mexicana de classe mitjana, i també
passejar-nos per l'exterior, palpant els conflictes polítics i socials,
incloent els grups paramilitars.
Però, sobretot,
la pel·lícula ens transporta a l'interior de l'ànima de les dones de la
família, dones que lluiten per sobreviure en un món complex i gens fàcil, fent
el cor fort davant dels problemes, ajudant-se entre elles, i fent pujar els
petits de la família.
Encara que hi ha
algunes escenes impactants i sobrecollidores - un part, terratrèmols,
manifestacions, onades amenaçadores - és la bellesa i naturalitat de la majoria
de la pel·lícula la que farà que se us faci curta i que no us sàpiga greu haver
hagut d'anar a veure-la a un dels pocs cinemes on es projecta.
Jordi Castells
2 comentaris:
Certament, una peli que no s'oblida fàcilment.
És pura poesia estètica.
Publica un comentari a l'entrada