dijous, 20 de febrer del 2020

Impressions


Finalitzàvem 2019 amb el mal regust de la cloenda a Madrid de la cimera del clima, amb l’únic acord de la majoria de països per presentar durant 2020 plans d’acció més ambiciosos per reduir emissions de gasos. No sabem si els encarregats de fer aquests deures s’han posat ja a treballar; en cas contrari haurien d'espavilar desprès d'observar els efectes causats per temporals, només a Europa, com “Gloria” o “Ciara”, o els més de vint graus enregistrats aquest febrer a La Antàrtida o l’iceberg A68 navegant cap a mar obert. Tinc la impressió, que, tot i les greus previsions que es pronostiquen, no hi ha prou empenta per millorar-les. 
Amb tantes ombres al horitzó climàtic, he buscat omplir els meus camps visuals amb la força de la llum i dels colors mitjançant una tria d’exposicions que em venien de gust. Renoir i Degas, entre d’altres, a la Fundació Mapfre BCN (Tocar el Color); Van Gogh al Circulo de Bellas Artes Madrid (Van Gogh Alive-The Experience); Monet al Centre Arts Digitals BCN (Monet, la Experiencia Inmersiva). Tots m’han tornat a impressionar, sigui amb la tècnica del pastís, el format digital o la projecció multimèdia; algunes apropen aquests mestres de la llum i del color a les generacions més joves.  Generacions que tinc la impressió són les úniques amb voluntat i força per exigir que es facin els deures acordats per 2020.