Aprofitant que tenim festa, aquest divendres hem pujat al Carmel. A dalt de
tot del Turó de la Rovira hi ha les restes d’una bateria antiaèria, instal·lada
l’any 1937 per defensar la Barcelona republicana durant la Guerra Civil. El
lloc te molta història, perquè anys després es va convertir en un dels espais
del turó on s’allotjaven molts immigrants arribats de la resta de l’Estat.
Aprofitant l’estructura de la instal·lació militar s’hi van construir fins a
100 barraques i aquella comunitat va rebre la denominació del ‘Barrio de los
cañones’. Fins a finals dels anys 80, quan van ser reallotjats per l’Ajuntament,
allà hi van viure centenars de persones i no precisament en les millors
condicions.
Avui aquest espai evoca tant el seu origen militar com la seva conversió en
un barri popular, arquitectònicament inversemblant. D’altra banda, i per raons òbvies, és un
mirador sobre la ciutat impressionant, bastant més que qualsevol dels que hi ha
a la Carretera de les Aigües, bàsicament perquè el Turó de la Rovira s’aixeca
des de dins de la ciutat i això fa que la perspectiva sigui més ‘vertiginosa’,
per entendre’ns.
Baixant de la muntanya, però abans de deixar el Carmel, hem fet parada a un
altre punt que mereix ser ressenyat: el ‘Meson Restaurante Delicias’. Després
de trepitjar tanta Història no hem fet un lleig a les generoses racions de
musclos al vapor i ‘chocos’ que s’hi donen. Per no dir que feia un sol
espatarrant que ens ha obligat a gaudir de l’assortiment en màniga curta. Quin patiment.
Pau

2 comentaris:
Jo he pujat al turò bastantes vegades i certament les vistes són impressionants. Una excursió urbana molt recomanable.
I no has aprofitat per fer propaganda d'Atversaris, que si no recordo malament tenen un videoclip des d'aquí?!
Vull anar al Mesón!
Clara
Publica un comentari a l'entrada