diumenge, 16 de març del 2014

Concerts a demanda


Heus aquí un concepte molt del nostre temps: el concert a demanda. El que vindria a ser el verkami de la música en directe. Una promotora (Cooncert) ha posat en marxa  un sistema per muntar concerts reduint al mínim els riscos econòmics. Com? Organitzant només aquells que la gent hagi proposat, votat i comprat prèviament a través de la seva web.

Una persona proposa un o diversos artistes que li agradaria veure en directe. La gent hi vota a favor, o no. Si hi ha un quòrum  de 100 vots favorables la promotora fa les gestions per programar-lo, amb data i sala. Aleshores, com passa amb el crowdfunding, es poden adquirir les entrades, sabent que si no s’omple la sala –mínimament- el concert no es realitzarà i evidentment no et cobraran l’import. 

 Pulp
És un sistema anticrisi, un més, en un sector especialment castigat i rematat per la genialitat del 21%. Però també apunta a un canvi de paradigma, potser només circumstancial, que va en la línia de socialitzar la programació cultural. Per dir-ho d’alguna manera, el prescriptor és el fan. Ell i el suport que la seva proposta pugui sumar. 

La promotora aquí assumeix que no programa al seu criteri, només executa el desig dels altres. Una manera intel·ligent de salvar els mobles i fer partícip el personal, dos en un. Una iniciativa a seguir de prop.

3 comentaris:

Josep M.Cortina ha dit...

Pagava la pena esperar unes hores!

carme ha dit...

Sempre en punta de les darreres tendències!!! això és el que ens fa falta

Clara ha dit...

Molt bon post!!!