Heus aquí un concepte molt del nostre temps: el concert a demanda. El que vindria a ser el verkami de la música en directe. Una promotora (Cooncert) ha posat en marxa un sistema per muntar concerts reduint al mínim els riscos econòmics. Com? Organitzant només aquells que la gent hagi proposat, votat i comprat prèviament a través de la seva web.
Una persona
proposa un o diversos artistes que li agradaria veure en directe. La gent hi
vota a favor, o no. Si hi ha un quòrum de 100 vots favorables la promotora fa les
gestions per programar-lo, amb data i sala. Aleshores, com passa amb el
crowdfunding, es poden adquirir les entrades, sabent que si no s’omple la sala –mínimament-
el concert no es realitzarà i evidentment no et cobraran l’import.
Pulp
És un sistema
anticrisi, un més, en un sector especialment castigat i rematat per la
genialitat del 21%. Però també apunta a un canvi de paradigma, potser només
circumstancial, que va en la línia de socialitzar la programació cultural. Per
dir-ho d’alguna manera, el prescriptor és el fan. Ell i el suport que la seva
proposta pugui sumar.
La promotora
aquí assumeix que no programa al seu criteri, només executa el desig dels altres. Una
manera intel·ligent de salvar els mobles i fer partícip el personal, dos en un.
Una iniciativa a seguir de prop.
3 comentaris:
Pagava la pena esperar unes hores!
Sempre en punta de les darreres tendències!!! això és el que ens fa falta
Molt bon post!!!
Publica un comentari a l'entrada