dijous, 28 de desembre de 2017

Les bicis a la ciutat

Avui parlarem de bicicletes. Unes bicicletes que poc a poc van omplin carrers, carrils bicis i voreres de la ciutat.
Jo estic a favor de la utilització de les bicis com a mitjà de transport a les grans ciutats com Barcelona. És evident que poden facilitar els desplaçaments als joves, que són un vehicle ecològic i que en certa mesura poden contribuir a descongestionar el tràfic urbà.
Però com a contrapartida si el seu ús no es planifica, ordena i regula adequadament poden ser un seriós motiu de conflictes e inconvenients.
En la mesura en que ocupen l’espai públic han de ser sotmeses a una regulació mínima que des del meu punt de vista hauria de complir els següents requisits:

. Les bicicletes han de estar matriculades com tot vehicle amb rodes perquè puguin ser adequadament identificades i han de tenir un mínima assegurança per cobrir danys comessos a tercers.
. Les bicicletes han portar llum al davant i al darrera perquè els altres vehicles i vianants els puguin distingir
. Els ciclistes han de portar casc com els motoristes perquè estan sotmesos als mateixos riscs.
. Les bicicletes no han de poder circular de cap manera a les voreres que han de quedar reservades als peatons.
. Els carrils bici s’han de dissenyar de manera que no generin confusió com la que ara produeixen, per exemple, carrils de dos direccions en carrers de direcció única. ( recordem que la mort de M.Casals i altres recents accidents s’han degut aquesta causa).
. Els ciclistes que cometin infraccions com saltar-se semàfors, travessar pels passos de peatons, circular per les voreres, etc, han de ser degudament multats com la resta de vehicles que utilitzen la via pública.

Amb aquestes condicions sí soc partidari del foment de les bicicletes a la ciutat.

2 comentaris:

CarBh ha dit...

Com a usuària de la bici a la ciutat et dic que estic d'acord amb tot el que dius... o amb gairebé tot. El que està clar és que l'ús de la bici ha estat incrementat ràpidament en els darrers anys a la ciutat i, com tota novetat, cal una adaptació. I ara estem en aquest procés. A ciutats com Berlin el seu ús està més normalitzat, com passarà a Barcelona d'aquí uns anys. El que no pot ser és que els vianants insultin als ciclistes pel fet d'anar amb bici. Des de la bici es respira com un odi ciutadà cap als ciclistes. A mi m'ha passat, em van insultar perquè circulava per una amplia vorera sense vianants quasi, fet que està permès, com a Berlin, o una altra vegada vaig rebre un insult que vaig rebre pels meus anys, al·legant que ja no tinc edat per anar amb la bici.
L'ajuntament està creant nous carrils bici i regularitzant aquests aspectes que anomenes
Per tant, ciclistes, vianants, paciència, que tot s'anirà posant al seu lloc.

Anònim ha dit...

En general bastant d'acord amb les condicions. Diria que la que falta per estar del tot regulada és la de l'assegurança obligatòria, ja que la resta tenen la seva normativa (casc obligatori per menors de 16 anys, no es pot circular per voreres inferiors a 4,75 metres, obligació de llums per la nit...) però crec que el principal problema que tenim a la ciutat de Barcelona és d'educació viària i de convivència. Em sembla molt correcte demanar més civisme a les bicicletes, ja que n'hi ha que els hi manca molt (com a molts cotxes i motos), però la resta hauríem de donar exemple. Vaig amb una criatura i estic fart de veure vianants incapaços d'esperar a que es posi verd el semàfor, i la majoria de vegades travessen sense mirar. Crec que el problema no són les bicis o les motos, sinó les persones incíviques, ja vagin en bici, moto, cotxe o caminant. L'Ajuntament i les escoles estan fent una bona feina però que s'esvaeix en un tres i no res quan veuen al seu pare o mare creuant en vermell.
Entre totes hem de col·laborar per tenir una ciutat més cívica i amb una major educació viària, d'aquesta manera aconseguirem millorar la seguretat, la convivència i el respecte.