El MNAC presenta una exposició molt interessant TINTA CONTRA HITLER que és la presentació a Barcelona del descobriment de l’únic artista català i espanyol que va treballar massivament per a la propaganda britànica i dels Aliats durant la Segona Guerra Mundial.
Del 1941 al 1945, el català Mario Armengol Torrella (Sant Joan de les Abadesses, 1909 - Nottingham, 1995) va dibuixar uns dos mil cartoons o caricatures al servei del Ministeri d’Informació britànic contra el Tercer Reich i l’Eix per a publicar-los en diaris i revistes de països aliats de Londres i neutrals, de Nova Zelanda a Haití.
L'exposició, que presenta mes de 200 caricatures, està molt ben plantejada en diversos apartats, amb texts explicatius i amb unes cartel·les molt bel situades al peu de les imatges i molt fàcils de llegir.
En conjunt una mostra molt recomanable que justifica pujar a Montjuic. Acompanyo aquesta recomanació amb algunes imatges que us donaran una idea dels dibuixos de Armengol.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada